osób online: 329
OCD otwarte centrum rozwoju

Zaloguj / zarejestruj się!

Dzięki rejestracji będziesz mógł kreować swój wizerunek poprzez publikowanie artykułów i wyrażanie opinii!

Polecany test rozwoju

Kreatywność
Pracować kreatywnie. Umiejętność twórczego realizowania założonych celów. Zdolność kreatywnego podejścia do obowiązków i wykonywanych działań jest ważnym aspektem wielu obszarów życia zarówno zawodowego, jak i osobistego. ... czytaj dalej
Pracować kreatywnie. Umiejętność twórczego realizowania założonych celów. Zdolność kreatywnego podejścia do obowiązków i wykonywanych działań jest ważnym aspektem wielu obszarów życia zarówno zawodowego, jak i osobistego. Kreatywne podejście do pracy pozwala na osiąganie lepszych efektów i pozytywnie wpływa na rozwój osobisty. Nie w każdym zawodzie możliwe jest wykazywanie się twórczym potencjałem, warto jednak sprawdzić, czy posiada się taką zdolność, gdyż przy umiejętnym jej przejawianiu, można osiągać lepsze rezultaty. Warto doskonalić te umiejętności, gdyż są one składową licznych sukcesów i mają zastosowanie w wielu dziedzinach życia.

Poruszane tematy

jak%20dobrze%20zarządzać%20ludzmi%20forum, negatywna%20informacja%20zwrotna, informacja%20zwrotna%20co%20to%20jest

Polecamy Ksiazki!

Informacja zwrotna

avatar Kasia
Kasia
2009-08-13 11:31
Jak powiedzieć pracownikowi co robi źle, ale tak, aby nie wyszedł z rozmowy załamany i zdenerwowany tylko pełen energii i chęci zmian i możliwości rozwoju. Czy w ogóle da się przekazać innym złą wiadomość, aby było ona dobrą? A może jest to już manipulacja?
avatar Joanna Kamińska
Joanna Kamińska
2009-08-14 20:06
Tak się nad tym zastanawiam i doszłam do wniosku, że dużo zależy od tego jaka jest osoba, której chcemy udzielić informacji zwrotnej. Niektórzy bardzo dobrze znoszą słowa krytyki i traktują je jako pole do rozwoju. Inni z kolei bardzo często biorą to za bardzo do siebie, traktują jako osobistą porażkę i zamykają się nie tylko na zmiany, ale także na informacje zwrotne w ogóle. Wydaje mi się, że ogólnie jest to dosyć drażliwa kwestia, ale można wziąć pod uwagę kilka elementów. Po pierwsze istotne, aby w pierwszej kolejności odwołać się do pozytywnych zachowań, czy cech danego pracownika, wzmocnić w nim to, co jest dobre, co pochwalamy, a w drugiej kolejności przekazać tą negatywną informację zwrotną. Dzięki temu pracownik będzie wiedział, że generalnie cenimy jego kompetencje i jedynie w tym aspekcie nie poszło mu najlepiej. Po drugie ważne, aby negatywna informacja zwrotna dotyczyła nie pracownika jako osoby, ale rzeczy, którą zrobił. Czyli nie mówimy, że jesteś beznadziejny, tylko, że mogłeś tą daną rzecz zrobić inaczej/lepiej. I co jeszcze istotne, to fakt jak jesteśmy nastawieni. Ważne, abyśmy byli sami pozytywnie nastawieni do danej osoby i nie udzielali informacji zwrotnej kiedy jesteśmy np. wkurzeni, bo pracownik coś zawalił. Dajmy sobie chwilę żeby ochłonąć i przemyśleć co i jak dokładnie chcemy powiedzieć.



Wszelkie prawa zastrzeżone HRtec Sp. z o.o. 0-01.23
Prywatność | FAQ | O nas | POK | Kontakt